19 Mart 2013 Salı

..Dayı'ma Teşekkürler..


Bu ülkede hatta dünyada sorun kelimesi bile sorun olmaya başladı..
Hemen her alanda, saymaya kalksak sayfaların hatta günlerin bile yetmeyeceği bir gerçeklik karşısında,
herkes kendine göre çareler üretir oldu. 
Devlet çözemeyince vatandaşın bunu kendi yöntemiyle çözmesi her ne kadar doğal gibi görünse de
Parası olmayanın hırsızlık yapması ile dayı aracılığı ile işini gördüren arasında benim gözümde pek bir fark yok.
Her ne kadar siz kendiniz için yapıyor olsanız da bunları, sonuçta başkalarının hakkını gasp ediyorsunuz.
İşte buna en son örnek, yukarıdaki haber bugün bir yerel gazetede çıkmış. Okuyunca inanılmaz büyük bir rahatsızlık duydum. 
İlk kez olan bir şey değil aslında bu, şu devirde dayısız bir iş yapılamayacağı gerçeği de ortada
Bir çok kişi başvurmuştur bu dayılara, bitmezler, tükenmezler
Ama yine de bu kadar apaçık yapılmazdı, en azından ben öyle bilirdim.
Sağlık, insanın her ne kadar en büyük sorunu olsa da,
O durumda insan hiçbir şey düşünmeyecek durumda olsa da,
Randevu sisteminde zaman zaman sorunlar yaşansa,
Hatta 6 ay sonraya randevu verilse de,
Hemen karşımda duran Tıp Fakültesi ile ilgili şunu söyleyebilirim ki,
Doktorlar tüm gün oturup "pişbirik" oynamıyor.
6 ay sonraya randevu veriliyorsa, yetersizlik ve çaresizlikten veriliyor.
Bunun çaresi ise dayı bulmaktan değil o dayıları çalıştırmaktan geçiyor.
Birde üstüne pişkinlik yapıp bak benim dayım var, bir telefonla başka hastanın önüne alıveririm seçmenimi diye reklam verdirmek, acıyorum sadece.
Sadece merak ettiğim bir şey, son dönemde sıkça gördüğüm ve artık tiksindiğim bir söz, bu ilin malum parti yöneticilerinin sık sık ağzına aldığı bir cümle "Bizim Abdestimizden kuşkumuz yok"
Soruyorum, acaba başkasının önüne hasta geçirmek, belki de aynı sorunu yaşadığı için, sizin yüzünüzden sırasını kaybeden ve daha fazla beklemek zorunda kalan, sırf dayısı olan muhtar tanımadığı için saatlerce, günlerce belki de aylarca sıra bekleyen diğer vatandaşın, hakkını ne yapacaksınız ???

3 yorum:

  1. Bu dayılardan kurtulamayacağız galiba komşum?
    Allah olmayanlara da versin bari ne diyelim?
    Haksızlığı örtecek kılıf da hazır, çok yazık!

    YanıtlaSil
  2. Bu ülkede hak ve adalet yok artık.. kim nasıl işine gelirse, nasıl işi çabuk görülüyorsa ona bakıyor.. tabiki herşeyin bir karşılığı olmalı, var da.. bu millet vekilinin amacını bilemiyorum, belki gerçekten insani duyguları için, belki oy kaygısı için diycem ama diyemiyorum, çünkü bir mahllenin oyundan ne olur, yada bir muhtarın potansiyelinden.. şu var ; uzun süre rahmetli Babamın yanında kaldım tıp fakültesinde, gece yatmak için bir yastık için hasta bakıcıya para verdiğim oldu.. yada bir hemşireye ben yokken biraz daha dikkatli ve iyi bakması içinde aynı şeyi yaptım.. bu işler artık böyle yürüyor.. paran varsa paşa gibi tedavi olursun, yoksa rezil..

    YanıtlaSil
  3. Söyleyecek sözüm yok zaten şu noktada, hem bu düzene hem de bu düzeni kuranlara, ne diyim bir gün düşerlerse o duruma, bir yastık bile bulamadıkları güne, anlarlar belki de iş işten geçmiş olmaz mı orası da ayrı.

    YanıtlaSil